09 februari 2010

Archieven uitpluizen

Onlangs heb ik het Gemeentearchief van Barneveld bezocht. Daar heb ik veel bronnen nagelopen en heb ik weer een aantal ontbrekende gegevens kunnen aanvullen. Ik hoopte wat leuke informatie te kunnen halen uit huwelijkse bijlagen van het echtpaar Jan Evertsen en Aartje van Ee, maar dat viel tegen. 

Archieven bezoek ik alleen af en toe. Het internet staat dagelijks tot mijn beschikking. Omdat internetbronnen, van de families die ik tot nu toe onderzocht, op dit moment uitgeput lijken te zijn heb ik besloten om ook de stamboomgegevens van de families van mijn oma's en de oma's van mijn man te gaan onderzoeken. Het gaat om de families Visser, Arkema, Van de Pol en Van den Brink. 

Ik ben gestart met de familie Van den Brink. Willempje van den Brink is mijn oma waar ik naar genoemd ben. Via Genlias ben ik na een avondje zoeken al een heel eind gekomen. De resultaten zet ik direct op de homepage.